Ogólnopolski Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Egzekucji Administracyjnej w Warszawie z siedzibą w Wałczu ul.Bracka 8, 78-600 Wałcz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 664 171 992, e-PUAP: /OMZZPEA_Walcz/omzzpea
Zarząd Związku OMZZPEA prowadzi obecnie szerokie konsultacje na temat przeprowadzenia reformy egzekucji w sposób przedstawiony nam przez Ministerstwo Finansów. Zakładamy, że być może jestmożliwość dokonania tychże zmian, lecz w bardziej łagodny sposób. Te zmiany -naszym zdaniem - mogą doprowadzićdo nikomu i niczemu niepotrzebnych zawirowań, anie koniecznie przyczynić się do poprawy ściągalności. Tak jesteśmy za zmianami, ale w ramach struktur wspólnie wypracowanych. Związek wyda własną opinię po zapoznaniu się z uwagami pracowników egzekucji. Na razie koncepcja sporządzona bez konsultacji wyszła z MF i musimy ją dokładnie przeanalizować. Przewidujemy spotkania z Dyrektorami IAS w Polsce, oraz spotkania z samymi zainteresowanymi pracownikami, oczywiście w tych jednostkach, gdzie są nasze organizacje związkowe, chcemy zebrać opinie i doprowadzić do konsensusu.
W związku z powyższym wszelkie uwagi i propozycje proszę przedstawiać na naszym forum jak również kierować na adres e-mail związku w trybie pilnym.
RZECZPOSPOLITA POLSKA MINISTERSTWO FINANSÓW PODSEKRETARZ STANU ZASTĘPCA SZEFA KRAJOWEJ ADMINISTRACJI SKARBOWE Tomasz Słaboszowski
DPP9.8620.1.2019
Panie i Panowie Dyrektorzy
Izb Administracji Skarbowej
wszyscy
Szanowni Państwo, przekazuję w załączeniu z dokumentu „Koncepcja i możliwości techniczne połączenia organów egzekucyjnych w urzędach skarbowych”, opracowany w ramach projektu Reforma Egzekucji Administracyjnej Legislacja Informatyzacja Transformacja (REALITY).
Dokument ten jest odpowiedzią na zgłaszane wcześniej inicjatywy w zakresie łączenia komórek egzekucji urzędów skarbowych i zgłaszane do Ministerstwa Finansów problemy z właściwą organizacją pracy np. w tzw. małych urzędach skarbowych, szczególnie w okresie wakacyjnym (problem zastępowalności pracowników). Dokument ten określa zasady łączenia komórek egzekucji - zarówno w zgłaszanym wcześniej obszarze małych urzędów skarbowych, jak również w zakresie urzędów skarbowych w miastach, w których funkcjonuje więcej niż jeden urząd skarbowy oraz zakres zadań do wykonania przez dyrektora izby administracji skarbowej, organ przekazujący i przejmujący zadania egzekucji. W związku z tym, że prawidłowy przebieg tego przedsięwzięcia będzie zależał od właściwego przygotowania się przez poszczególne jednostki organizacyjne Krajowej Administracji Skarbowej zwracam się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z treścią wspomnianego wyżej dokumentu i rozważenia możliwości łączenia komórek egzekucji w podległych urzędach skarbowych.
Zgłoszenie zamiaru połączenia komórek egzekucji urzędów skarbowych proszę przedłożyć w terminie do 31 stycznia 2020 r. wyłącznie w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dodatkowo informuję, że wstępnie planuje się, że połączone komórki egzekucyjne powinny rozpocząć pracę od 1 września 2020 r., a dyrektorzy, którzy wyrażą chęć połączenia komórek egzekucyjnych otrzymają szczegółowe procedury, harmonogramy i pełne wsparcie ze strony Ministerstwa Finansów.
Jednocześnie podkreślam, że projektowane zmiany organizacyjne nie mają na celu redukcji zatrudnienia czy też alokacji pracowników między urzędami skarbowymi. Wskazane jest aby podejmowane decyzje dotyczące całokształtu planowanych działań były konsultowane z zakładowymi organizacjami związkowymi. W przypadku zaistnienia konieczności przeniesienia pracownika do urzędu skarbowego w innej miejscowości powinno to się odbyć wyłącznie za zgodą tego pracownika.
Proszę również o przekazanie dokumentu „Koncepcja i możliwości techniczne połączenia organów egzekucyjnych w urzędach skarbowych” działającym na terenie izby administracji skarbowej zakładowym organizacjom związkowym.
Przedmiotowa reforma jest dla Krajowej Administracji Skarbowej kolejnym celem i wyzwaniem, który umożliwi zwiększenie efektywność egzekucji wszystkich należności publicznoprawnych. Docelowym efektem tych działań ma być uszczelnienie i usprawnienie całego systemu podatkowego przy jednoczesnym niezwiększaniu nakładów finansowych na zadania KAS związanego z egzekucją należności publicznoprawnych.
Z poważaniem,
Tomasz Słaboszowski
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
Mało kto lubi wizyty w Urzędzie Skarbowym. Ministerstwo Finansów pochwaliło się pomysłem zlikwidowania stacjonarnych urzędów. Wszystkie formalności miałyby przejść do internetu.
Członkowie Komitetu Protestacyjnego Związków Zawodowych w Krajowej Administracji Skarbowej, po wnikliwej analizie propozycji przedstawionych na spotkaniu w dniu 9 stycznia 2020 roku przez Ministra Finansów w zakresie podwyżek wynagrodzeń i uposażeń w KAS w 2020 roku:
Nie wyrażają zgody na przedstawione związkom zawodowym propozycje:
częściowego finansowania wzrostu kwoty bazowej wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku ze środków przewidzianych na realizację programu modernizacji KAS zagwarantowanych w uchwale modernizacyjnej;
obniżenia wysokości łącznych podwyżek wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku o 1,5%.
Domagają się stanowczo:
niezwłocznego podziału środków, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2) lit b) i e) projektu ustawy budżetowej na 2020 rok (projekt z 20 grudnia 2019) na takich samych zasadach, jak dla pozostałych beneficjentów tych podwyżek (zarówno, jeżeli chodzi o ich wysokość, jak i źródła finansowania) – niezależnie od podziału środków na podwyżki wynikających z Programu modernizacji KAS, ustanowionego uchwałą Nr 44/2019 Rady Ministrów z 28 maja 2019 roku;
kontynuacji rozmów na temat zasad podziału środków zagwarantowanych w programie modernizacji KAS;
niezwłocznego podziału dodatków kontrolerskich i orzeczniczych wg. zasad obowiązujących od 1 stycznia 2020 roku – jeszcze przed podziałem środków na podwyżki wynagrodzeń i uposażeń przewidzianych w ustawie budżetowej na 2020 rok;
Wnoszą o przedstawienie wyczerpującego pisemnego uzasadnienia propozycji Ministra Finansów w zakresie:
finansowania części podwyżek, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2) lit b) i e) projektu ustawy budżetowej na 2020 rok z 20 grudnia 2019 roku, ze środków zagwarantowanych w uchwale Nr 44/2019 Rady Ministrów z 28 maja 2019 roku;
obniżenia o 1,5% podwyżek wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku w stosunku do podwyżek wynikających z projektu ustawy budżetowej z 20 grudnia 2019 roku i uchwały modernizacyjnej (część ogólna i programy wieloletnie).
Oczekują jednoznacznego pisemnego wskazania, kto jest autorem:
koncepcji obniżenia łącznych podwyżek w 2020 roku w KAS o 1,5% w stosunku do założeń projektu ustawy budżetowej na 2020 rok z 20 grudnia 2019 roku i uchwały modernizacyjnej;
częściowego finansowania wzrostu kwoty bazowych wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku ze środków przewidzianych na realizację programu modernizacji KAS.
Wyrażają głębokie ubolewanie, że Kierownictwo Krajowej Administracji Skarbowej ryzykuje niepokoje i protesty w administracji zajmującej się poborem danin publicznych z uwagi na brak zgody na rozdysponowanie dla KAS środków budżetowych w wysokości przeciętnej około 400.000 złotych miesięcznie w każdym z województw.
egzekucja administracyjna w przyszłości – założenia.
Ze spotkania z Ministrem Finansów Tadeuszem Kościńskim, Szefem Krajowej Administracji Skarbowej Ministrem Piotrem Walczakiem, Zastępcą Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Ministrem Tomaszem Słaboszowskim, Dyrektorami Departamentów z Komitetem Protestacyjnym w skład, którego wchodzą reprezentatywne organizacje związkowe działające w ramach Rady Dialogu Społecznego podzespołu ds. KAS odbytego w dniu 19 grudnia 2019 r. Głównym tematem spotkania był toczący się spór o podwyżki płac w KAS w roku 2019 r. Temat ten szczegółowo omówiono w informacji poniżej.
Ze względu na to, że na spotkaniu przekazano rąbek cząstkowych informacji dotyczącej reorganizacji egzekucji administracyjnej winny jestem Państwu przekazania krótkiej relacji.
Informację z zakresu reorganizacji egzekucji w obecności ww. Ministrów przekazał Departament Poboru Podatków w osobach :
- Dyrektor: Dariusz Aniećko
- Zastępca Dyrektora: Arkadiusz Jedynak
Trwają prace nad nowymi programami, które mają odciążyć pracowników, by wykorzystać ich na analizy itp. Takie programy powstają w ramach Projektu Reality, którego celem jest usprawnienie egzekucji administracyjnej.
Zmiany organizacyjne mają polegać na wirtualnym połączeniu kilku Organów Egzekucyjnych w jeden, bowiem są przypadki, że w jednym budynku jest kilka Urzędów – Organów.
Ponadto łączenie małych urzędów – organów w średnie wirtualnie polegające na tym, że pozostawić ludzi a połączyć bazy danych i stworzyć jeden terenowy organ egzekucyjny. Podobna sytuacja dotyczy miejscowości gdzie działa kilka organów egzekucyjnych, które zostaną połączone w jeden może więcej.
Dziś odbyło się kolejne spotkanie Ministra Finansów oraz Kierownictwa KAS z członkami Komitetu Protestacyjnego ZZ w KAS (logo i skład poniżej komunikatu). W trakcie spotkania przedstawiono następującą propozycję podwyżek i finansowania środków na podwyżki wynagrodzeń i uposażeń w KAS w 2020 roku:
1. Łączne podwyżki (średnie na etat ze wszystkimi narzutami i dodatkami) miałyby wynieść:
- 12,40% w korpusie służby cywilnej (w tym 7,9% z ustawy modernizacyjnej),
- 12,00% funkcjonariusze celno-skarbowi KAS (w tym 7,5% z ustawy modernizacyjnej),
- 15,50% pozostałe osoby (w tym 11,00% z ustawy modernizacyjnej).
2. Finansowanie:
- 7,9 % w korpusie służby cywilnej z ustawy modernizacyjnej,
- 7,5% funkcjonariusze celno-skarbowi KAS z ustawy modernizacyjnej,
- 11,00% pozostałe osoby z ustawy modernizacyjnej,
- 3,00% z ustawy budżetowej po 1,5% dla każdej z ww. grup,
-1,50% z uchwały modernizacyjnej dla każdej z ww. grup (przesuniecie środków z wydatków majątkowych).
Komitet Protestacyjny ZZ KAS - spotkanie z Ministrem Finansów 12-12-2019
Dzisiaj, tj.12 grudnia 2019 doszło do spotkania Ministra Finansów Tadeusza Kościńskiego i Wiceministra Finansów Tomasza Słaboszowskiego z Komitetem Protestacyjnym Związków Zawodowych KAS. Na trwającym blisko 2 godziny spotkaniu omówiono zagadnienia związane z realizacją postulatu Komitetu Protestacyjnego, a więc zagwarantowaniem w 2020 roku pełnego finansowania z ustawy budżetowej na 2020 rok podwyżek wynagrodzeń i uposażeń dla pracowników oraz funkcjonariuszy KAS, bez angażowania na ten cel jakichkolwiek środków przewidzianych na wzrost wynagrodzeń/uposażeń w programie wieloletnim „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2020 -2022”, przy jednoczesnej pełnej realizacji uchwały modernizacyjnej w zakresie
Po wysłuchaniu licznych argumentów i konkretnych propozycji przedstawicieli Komitetu Protestacyjnego związanych z realizacją postulatu Minister Tadeusz Kościński zadeklarował, że podejmie niezwłocznie wszelkie możliwe działania, by podwyżki dla pracowników i funkcjonariuszy KAS w 2020 roku były zgodne z żądaniami Komitetu i oczekiwaniami pracowników oraz funkcjonariuszy.
Jak jednak oświadczył, nie ma jeszcze decyzji w tym zakresie i nie można na tym etapie gwarantować realizacji finansowania podwyżek z budżetu i programu modernizacji. Minister Finansów zadeklarował jednocześnie, że w tej sprawie w przyszłym tygodniu odbędzie się kolejne spotkanie robocze Ministra Finansów z przedstawicielami Komitetu Protestacyjnego, na którym zostaną przestawione konkretne już propozycje w zakresie podwyżek w 2020 roku w kontekście żądania Komitetu. Członkowie Komitetu wyrazili ubolewanie, że na stronach internetowych organizacji związkowych, które nie popierają żądań Komitetu Protestacyjnego w zakresie pełnych przyszłorocznych podwyżek (o czym świadczy nie przystąpienie do Komitetu Protestacyjnego), chwalą się jak "twardo" stawiają kwestię pełnych podwyżek. Nadmienić trzeba, że przedstawiciele tych organizacji nie zostali zaproszeni i nie byli obecni na spotkaniu Ministra Finansów z Komitetem Protestacyjnym
Ze strony OMZZPEA w spotkaniu uczestniczyli:Eugeniusz Matusiak – Przewodniczący Grzegorz Bartkowiak – Wiceprzewodniczący
Pracownicy skarbówki dostaną w 2020 r. podwyżkę z dwóch źródeł. Związkowcy nie kryją zadowolenia
Działające w aparacie skarbowym organizacje związkowe od miesięcy nie mogą doprosić się od kierownictwa Ministerstwa Finansów (MF) konkretnych deklaracji dotyczących podwyżki płac w przyszłym roku. Nie przyniosły rezultatu kilkakrotne spotkania z przedstawicielami ministerstwa. Organizacje związkowe straciły więc cierpliwość i sięgnęły po ostrzejsze argumenty — powołały komitet protestacyjny i rozpoczęły przygotowania do akcji (przystąpiło do niej sześć największych organizacji związkowych).
W dniu 18-11-2019r odbyło się spotkanie przedstawicieli – przewodniczących związków zawodowych działających w resorcie Ministra Finansów z Kierownictwem ministerstwa. W spotkaniu uczestniczył Szef KAS Minister Pan Walczak oraz Ministrowie Pan Słaboszowski i Pan Dziedzic jak również szerokie grono Dyrektorów i Przedstawicieli departamentów ministerstwa finansów.
Związek OMZZPEA reprezentował Eugeniusz Matusiak - Przewodniczący
Ministear Pan Walczak – podkreślił że pomimo pochwał, w tym również przez Premiera RP, działalności KAS oraz sukcesów występujących w ostatnim okresie notuje się wielką nagonkę na administrację skarbową. Minister apelował również, by nie podsycać tej atmosfery na różnych portalach w tym również związkowych. Szczególnie apelował do pracowników, by nie dali się ponieść emocją i różnym nie potwierdzonym pomówieniom. Sami musicie też dbać o swój wizerunek i nie podcinać gałęzi, na której siedzimy.
Minister podkreślił również, że sprawy podwyżek w budżetówce określa ustawa budżetowa natomiast zagwarantowane są również środki w uchwale modernizacyjnej, których podział należy uzgodnić ze związkami zawodowymi, w tym celu powstanie zespół w którym ma wziąć udział po 2 osoby z każdego reprezentatywnego związku zawodowego.
Minister Walczak mówił dalej, że został powołany Pełnomocnik ds. funkcjonowania i dalszej reformy skarbowej - jest nim Pan Tadeusz Gibas.
Z ust Pana Walczaka padły zdecydowane oświadczenia cyt. „Jesteśmy przeciwnikami likwidacji jakichkolwiek jednostek administracyjnych KAS lecz przesunięciem niektórych zadań tam gdzie jest mniejsze obciążenie. Rewolucji nie będzie mogą być jedynie zmiany strukturalne”.
Związki składają mnóstwo różnych postulatów pism do Ministerstwa Finansów i jest wymagany na to czas, ponadto bardzo wiele osób zamiast pracować poświęcają swój czas na odpowiedzi, jest to swoisty para ryż niektórych stanowisk.
- Alokacja – chcemy przywrócić te osoby (jeśli będą chętne), które były alokowane szczególnie w byłych służbach celnych.
- Zakończyć status komórek gdzie pracują funkcjonariusze i cywilni na komórki jednolite albo będą sami cywile albo sami funkcjonariusze, bowiem mieszane zatrudnienie w komórkach stwarza dużo nieporozumień na tle uprawnień i wynagrodzeń.
- Są postulaty dotyczące godzin pracy instytucji skarbowych.
Minister Pan Słaboszowski
- Jestem za uelastycznieniem czasu pracy w Urzędach Skarbowych, ocena rekomendacji tego zadania należy do DJAS – wiodącą jest IAS w Katowicach, jeżeli po wprowadzeniu DIAS stwierdzi, że jakaś grupa klientów nie zostanie obsłużona, może wrócić do dotychczasowego rozwiązania. Poziom zainteresowania może nie być duży ze względu na coraz to większe postępy przenoszenia obsługi do Internetu na wzór bankowy, a sale operacyjne zaczynają pustoszeć.
Minister Pan Dziedzic
- Obarcza się skarbowość sprawą Banasia, ale jest to jego osobista wewnętrzna sprawa. Na siłę próbuje się powiązać sprawy Banasia z dwoma byłymi pracownikami, którzy odeszli 3 lata temu po zawiadomieniu do prokuratury. Ministerstwo prosi o powściągliwość w tej sprawie w wystąpień w mediach. Różne komentarze na różnych portalach i innych nie są zbyt delikatne pracownicy oraz przedstawiciele reprezentujący skarbowość winny powstrzymywać się w wypowiedziach. Jest to dla dobra wizerunku skarbowości jak i dla naszego dobra.
Dalsze sprawy:
Jest wydany akt prawny – rozporządzenie dotyczące dodatku kontrolnego w nowej regulacji. Występuje obecnie zmiana z procentowego do kwotowego, która wynosi od 100zł do 1000zł. DIAS są zobligowani do ścisłej współpracy ze związkami zawodowymi, by poszukać najlepszego sposobu podziału dodatków kontrolerskich
Dyskusja m.in.:
Podczas dyskusji przedstawiciele RSK Solidarność protestacyjnie opuścili spotkanie.
- Jacek Staniszewski, celnicy – Mamy szansę próby ujednolicenia wysokości dodatku winna ona być zunifikowana. Należy skończyć z 16 księstwami bowiem jeden Pan DIAS daje, drugi nie.
-Eugeniusz Matusiak, OMZZPEA – Związek nasz stanowczo stawia sprawę podwyżek wynagrodzeń określonych w ustawie budżetowej oraz w uchwale modernizacyjnej. Kwoty w części a, b, c, załącznika do uchwały modernizacyjnej winny być przeznaczone tylko na podwyżkę wynagrodzeń wraz z pochodnymi – nie ma innego przyzwolenia naszego związku. Natomiast różne dodatki w tym kontrolerskie muszą być pokrywane z innych środków. Wynagrodzenie jest elementem stałym natomiast dodatki ruchome. Nie może zdarzyć się tak, że dodatkami regulujemy podwyżkę wynagrodzeń i odwrotnie dajemy dodatki i obcinamy wynagrodzenia. Takiego działania nasz związek nie będzie tolerował. Różne dodatki są za utrudnienia w wykonaniu zadań i nie powinny być wiązane z wynagrodzeniem przy podwyżkach.
- Mam wątpliwości czy wytyczne Ministerstwa Finansów w sprawie wynagrodzeń będą tolerowane przez DIAS, bowiem jest on pracodawcą i ma własne związki gdzie zasady, zgodnie z ustawą o zz, musi ustalać i uzgadniać z nimi. Wytyczne MF w tej sprawie winny być tylko ogólne i niezbyt wiążące.
- Powinniśmy się zastanowić, czy ponownie nie pochylić się do służb egzekucyjnych i przywrócić im umundurowanie wraz z włączeniem do grupy funkcjonariuszy ze wszelkimi przywilejami.
- Ministerstwo i wszystkie osoby decydujące winny sobie zdać sprawę z ciężkości służby, jej bezpieczeństwa, poświęcenia, odwagi oraz faktu jakie przynoszą korzyści dla budżetu Państwa. Są to pracownicy służb celno-skarbowych, ale również pracownicy służb egzekucyjnych. Praca tych służb wymaga szczególnego traktowania ale również objęcia wyjątkową opieką, szacunkiem .
- Musimy też pomyśleć jak usatysfakcjonować te grupę pracowników, których praca jest zbyt niebezpieczna i wymaga wielu wyrzeczeń i poświęceń – nie rzadko odczuwa to również rodzina.
Minister Walczak wyraził wielkie zainteresowanie naszymi propozycjami.
Związki ustaliły, że nie rozwiązują komitetu protestacyjnego i spotkanie odbędzie się w dniu 21 listopada 2019r. w Warszawie w siedzibie „Solidarności” ul. Prosta 30.
Na spotkanie zaproszono Pana Premiera i Ministra Finansów.
Eugeniusz Matusiak – Przewodniczący OMZZPEA Data 19-11-2019r.
Pan Mateusz Morawiecki Prezes Rady Ministrów Warszawa (do rąk własnych)
Szanowny Panie Premierze!
Z zadowoleniem przyjęliśmy słowa Pana Premiera odnoszące się do pracowników i funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej wygłoszone w dniu inauguracji X kadencji Sejmu. Cieszy uznanie, z jakim odniósł się Pan do wyników naszej pracy (służby), ale poklepywanie po plecach – aczkolwiek ujmujące i przyjemne – to stanowczo za mało. Projekt budżetu państwa na 2020 rok przewiduje wzrost wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej na poziomie 6 % i takie podwyżki mają otrzymać wszystkie osoby w niej zatrudnione.
W dniu 18 listopada 2019 r. o godz. 13:30 rozpoczynają się rozmowy z Kierownictwem Ministerstwa Finansów w sprawie realizacji uchwały modernizacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej. Czego się domagają?
Związki domagają się pełnej realizacji uchwały NR 44/2019 Domagają się realizacji porozumienia strony Rządowej z Reprezentatywnymi organizacjami zz działającymi w Resorcie Ministra Finansów, które to zostało poparte w uchwale Nr 44/2019 Rady Ministrów
Głównymi wskaźnikami realizacji celów Programu będą:
wzrost przeciętnego wynagrodzenia/uposażenia brutto pracowników KAS i funkcjonariuszy (w ujęciu planistycznym, liczonego we wszystkich składnikach, tj. w szczególności wynagrodzeniu/uposażeniu zasadniczym, dodatkach do wynagrodzenia/uposażenia, premii, odpisach na fundusze: nagród uznaniowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego/nagrody rocznej, jednorazowych wypłat obligatoryjnych, np. nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych należnych pracownikom) odpowiednio o:
11% w 2020 r. oraz o 2% w 2021 r. i 2022 r. w grupie pracowników spoza korpusu służby cywilnej (tzw. pozamnożnikowych), tj. na 1 etat – o 515 zł miesięcznie brutto w 2020 r. oraz po 103 zł miesięcznie brutto w każdym z lat 2021 i 2022 (dla 1.195 etatów),
7,9% w 2020 r. oraz o 3% w 2021 r. i 2022 r. w grupie pracowników – członków korpusu służby cywilnej, tj. na 1 etat – o 519 zł miesięcznie brutto w 2020 r. oraz po 198 zł miesięcznie brutto w każdym z lat 2021 i 2022 (dla 50.233 etatów),
7,5% w 2020 r. oraz o 2,7% w 2021 r. i 2022 r. w grupie funkcjonariuszy, tj. na 1 etat – o 445 zł miesięcznie brutto w 2020 r. oraz po 159 zł miesięcznie brutto w każdym z lat 2021 i 2022 (dla 11.279 etatów)
– z uwzględnieniem dodatkowego założenia, że mogą wystąpić przeniesienia etatów pomiędzy ww. grupami zawodowymi albo wzrost/spadek ich liczby, ale nie spowodują one wzrostu łącznej kwoty przeznaczonej na podwyżki wynagrodzeń i uposażeń w każdym roku realizacji Programu.
Pracownicy skarbówki chcą podwyżek. Jeśli do 7 listopada nie otrzymają konkretnej odpowiedzi od Ministerstwa Finansów, zaczną przygotowywać protest - informuje "Puls Biznesu".