Sprzeciw Komitetu Protestacyjnego budzi zmniejszenie podwyżek wynikających ze przeciętnego wzrostu wynagrodzeń w sferze budżetowej, które gwarantowane są nadal w projekcie ustawy budżetowej w wysokości 6% - w propozycji MF jest to teraz 3% (+ 1,5% z uchwały modernizacyjnej - razem 4,5%).
Komitet Protestacyjny uważa, że 6% podwyżek powinno być zagwarantowane dla wszystkich beneficjentów podwyżek w budżetówce, w tym także – co oczywiste – dla Krajowej Administracji Skarbowej. Nie ma bowiem żadnych powodów, aby było inaczej. Przeciwnie, podwyżka gwarantowana w ustawie budżetowej w wysokości 6% nie może być niższa w KAS, gdyż świadczyłoby to lekceważeniu oraz dyskryminacji pracowników i funkcjonariuszy KAS, dla których część z tej podwyżki byłaby uzależniona od wzrostu dodatkowych wpływów o 9% w 2020 roku.
Komitet Protestacyjny uznał, że zwiększenie wysokości średnich podwyżek o 1,5% w stosunku do planowanych wcześniej przez Ministerstwo Finansów (poprzednio odpowiednio dla ww. grup: 10,90%, 10,50% i 14%) to krok w dobrym kierunku, ale niewystarczający zwłaszcza, że środki na pełne podwyżki (6%) są w budżecie zagwarantowane i nie jest znany żaden dokument, który dotyczyłby zmniejszenia podwyżek w KAS z 6% do 3%. Trzeba też zauważyć, że uchwała Rady Ministrów 44/2019 z 28 maja 2019 r. ws. modernizacji KAS (Monitor Polski M.P. 2019 poz. 669) nadal obowiązuje i wiąże Ministra Finansów, tak samo, jak uzgodnienia w tym zakresie ze związkami zawodowymi.
Strona związkowa wskazała, że jeżeli Ministerstwo Finansów zdecydowało się na przesunięcie w ramach modernizacji wydatków z części dotyczącej wydatków majątkowych na podniesienie wynagrodzeń i uposażeń, to powinno rozważyć przesunięcie środków z wydatków majątkowych w takiej wysokości, aby w całości zrealizować zobowiązania wynikające z uchwały modernizacyjnej dotyczące wynagrodzeń i uposażeń. Wskazała także na konieczność sfinansowania wydatków majątkowych ze środków Unii Europejskiej, co zrekompensowałoby zmniejszenie wydatków majątkowych w KAS zaplanowanych w uchwale modernizacyjnej.
Wiceminister Tomasz Słaboszowski, po wysłuchaniu argumentów Komitetu Protestacyjnego oświadczył, że na tę chwilę jest to propozycja ostateczna Ministerstwa Finansów.
W związku z powyższym zaplanowano kolejne spotkanie negocjacyjne Kierownictwa MF i Komitetu Protestacyjnego w sprawie podwyżek w KAS w 2020 roku oraz w sprawie podziału dodatków kontrolerskich od 1 stycznia 2020 roku (początek stycznia 2020 roku).
Warszawa 2019-12-19 Komitet Protestacyjny ZZ w KAS
Komentarze
- 790 zł miesięcznie przeciętnie na 1 etat, (z uwzględnieniem wartości dodatku kontrolerskiego ), dla 50 233 etatów w korpusie służby cywilnej,
- 700 zł miesięcznie przeciętnie na 1 etat, (z uwzględnieniem wartości dodatku kontrolerskiego ), dla 11 279 etatów funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej ,
- 694 zł miesięcznie przeciętnie na 1 etat, dla 1 195 etatów pracowników spoza korpusu służby cywilnej.
Średnio 772 zł na 1 etat miesięcznie, dla 62 707 etatów.
-----------------------------
Proponowany wzrost wynagrodzeń/upo sażeń w Krajowej Administracji Skarbowej w 2020 r.:
- 12,40 % w korpusie służby cywilnej,
- 12,00 % funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej ,
- 15,50 % pracowników spoza korpusu służby cywilnej,
Średnio 13,30 % - zawiera się w tym 6% wzrost kwoty bazowej, planowanej w sterze budżetowej na 2020 r.
-----------------------------
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.