Strona główna

 

Ogólnopolski Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Egzekucji Administracyjnej w Warszawie 
 z siedzibą w Wałczu
 ul.Bracka 8, 78-600 Wałcz
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 664 171 992, e-PUAP: /OMZZPEA_Walcz/omzzpea

 

 

Uncategorised

Polska skarbówka nie radzi sobie z oszustami. Jest mało skuteczna, droga w utrzymaniu. Według raportu Tax Administration" zajmujemy ostatnie miejsce w Europie pod względem luki w Vat.

- Nie będzie podwyżek - zapowiedział pracownikom skarbówki wiceminister finansów Jacek Kapica. Problem? Styl. Urzędnicy twierdzą, że używał wulgaryzmów

.Read more:http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18999801,minister-i-jego-darmozjady-chcieli-podwyzki-i-uslyszeli-tak.html#ixzz3oLTSPH2H

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, iż z upływem dnia 30 września 2015 r. Pan Janusz Janowski zakończył pracę na stanowisku dyrektora Departamentu Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów

Z dniem 1 października 2015 r. Pan Grzegorz Mróz – zastępca dyrektora Departamentu AP został wyznaczony do kierowania pracami Departamentu Administracji Podatkowej.

Warszawa, dnia 21 września 2015 r.
Stanowisko dotyczące wynagrodzenia prowizyjnego oraz wynagrodzenia kierownika
komórki organizacyjnej egzekucji administracyjnej urzędu skarbowego, o których mowa
w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2014 r. w sprawie uprawnień
szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej

W dniu dzisiejszym z inicjatywy Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu odbyło się spotkanie, w którym to uczestniczyły wszystkie Organizacje Związkowe zrzeszone w IS w Poznaniu, a tematem spotkania m.in. - a to już z impulsu naszego Związku i przy pomocy organizacyjnej Wydz. Obsługi Kadr IS w Poznaniu - była kwestia zaległych wypłat wynagrodzeń urlopowych.

I w związku z tym pragnę poinformować Wszystkich zainteresowanych, iż osiągnięto porozumienie co do wypłaty tychże wynagrodzeń, i tak:

- biorąc pod uwagę krótki okres, jaki pozostaje do 10.09.2015 r. - pierwszej transzy wypłaty w/w wynagrodzeń Izba dokona do 10.10.br.;

- natomiast, jeśli idzie o wszystkie pozostałości/zaległości to należy się spodziewać drugiej transzy, o dacie   wypłaty zostaniemy poinformowani przez wicedyrektora IS w Poznaniu - odpowiedzialnego za sprawy finansowe -

do środy, tj. 09.09.2015 r. Bierzemy również pod uwagę fakt wypłaty tej II transzy w terminie wcześniejszym, ale o tym zadecydują już względy techniczne samych wyliczeń, w kontekście ich złożoności itp., itd.

Pozdrawiam, :)

                                                                                   Warszawa, dnia 10 sierpnia 2015 r.
RZECZPOSPOLITA POLSKA
MINISTERSTWO FINANSÓW
Departament Kontroli Celnej,
Podatkowej i Kontroli Gier
CP2.0723.4.2015

Szanowni Państwo
Przewodniczący Związków Zawodowych zrzeszających Pracowników izb i urzędów skarbowych
/wg rozdzielnika/

Uprzejmie informuję Państwa, iż Ministerstwo Finansów rozpoczęło proces opiniowania projektu Strategii Rozwoju Administracji Podatkowej na lata 2016-2020.
Strategia Rozwoju Administracji Podatkowej jest elementem nowego systemu zarządzania Administracją Podatkową, którego podstawy zostały określone w ustawie o administracji podatkowej z dnia 10 lipca 2015 r., podpisanej przez Prezydenta RP w dniu 31 lipcabr.
Strategia Rozwoju Administracji Podatkowej stanie się najważniejszym dokumentem w perspektywie średniookresowej, określającym cele strategiczne i szczegółowe oraz kierunki rozwoju i działania Administracji Podatkowej do 2020 roku. W projekcie wskazano cele szczegółowe, których realizacja poprzez zaplanowane zadania i działania pozwoli na wypełnienie oczekiwań społeczeństwa i wzmocnienie procesów wewnętrznych tej organizacji.
        
W związku z powyższym zwracam się do Państwa z uprzejmą prośbą o współpracę przy tworzeniu przedmiotowego dokumentu i zapraszam na spotkanie, celem którego będzie uzgodnienie ostatecznego kształtu opracowanej Strategii.
        
Proponowany termin spotkania: 19 sierpnia 2015 roku o godz. 13.00 w Ministerstwie Finansów. Ze względów organizacyjnych proszę Państwa o zgłoszenie do dnia 17 sierpnia 2015 r. na adres sekretariatu Departamentu Kontroli Celnej, Podatkowej i Kontroli Gier, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. imion i nazwisk osób, które będą reprezentowały Związek na spotkaniu.

             

Załączniki:

-      Strategia Rozwoju Administracji Podatkowej na lata 2016-2020.
-
     Koncepcja zapewnienia wysokiego poziomu dobrowolności wypełniania obowiązków podatkowych przez podatników

 

      Otrzymują:

-       Pan Tomasz Ludwiński - Przewodniczący Rady Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność”

26-600 Radom; ul. Traugutta 52.

-       Pani Teresa Raczyńska-Wiśniewska - Przewodnicząca Zarządu Federacji Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych 93-578 Łódź; Wróblewskiego 10

-       Pan Eugeniusz Matusiak - Przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Egzekucji Administracyjnej;

78-600 Wałcz; ul. Bracka 8.

-       Pani Lidia Hawryszko - Przewodnicząca Zarządu Ogólnopolskiej Federacji Związków Zawodowych Działających przy Wyspecjalizowanych Urzędach Skarbowych I Mazowiecki Urząd Skarbowy; 01-513 Warszawa; ul. Felińskiego 2b.

Od 1 września 2015 r., w wyniku oszczędności uzyskanych z gospodarowania środkami finansowymi w Ministerstwie Finansów i Izbach Skarbowych, wzrosną wynagrodzenia pracowników izb i urzędów skarbowych. Kwota 28,6 min zł. zostanie przeznaczona na zwiększenie wynagrodzeń:

Obchody Dnia Skarbowości 2015

 

Obchody Dnia Skarbowości 2015Obchody Dnia Skarbowości 2015Obchody Dnia Skarbowości 2015Obchody Dnia Skarbowości 2015Obchody Dnia Skarbowości 2015
Wręczenie pracownikom Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej odznaczeń państwowych - Medali za Długoletnią Służbę oraz Odznak Honorowych za Zasługi dla Skarbowości RP miało miejsce podczas obchodów Dnia Skarbowości, które odbyły się 31 lipca br. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

                      Warszawa, dnia lipca 2015 r.

MINISTERSTWO FINANSÓW
PODSEKRETARZ STANU
JACEK KAPICA
AP9.845.a.2015

Pan Eugeniusz Matusiak
Przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników
Egzekucji Administracyjnej

   
W związku z pismem z dnia 02-04- 2015 r. znak: ZK OMZZPEA 20/2015 dotyczącympodjęcia dialogu społecznego w sprawie ustalenia jednolitych zasad zwrotu poniesionych kosztów przejazdu samochodem prywatnym w celu wykonania czynności służbowych przez pracowników zatrudnionych w komórkach egzekucyjnych pragnę podziękować za zainteresowanie powyższym zagadnieniem. Ujednolicenie stawek, o których mowa w powyższym piśmie, jest jak najbardziej pożądane.
Informuję, iż w kwietniu br. dokonano analizy dotyczącej zróżnicowania stawek za 1 km przebiegu pojazdu obowiązujących na terenie poszczególnych izb skarbowych. Skutkiem powyższej analizy było podjęcie działań zmierzających do ujednolicenia powyższych stawek. Przedmiotowe zagadnienie było jednym z tematów narady kadry kierowniczej Administracji Podatkowej, która odbyła się w dniach 27 - 28 kwietnia 2015 r. w Otwocku. Postulowano ujednolicenie stawki w skali kraju na poziomie 0,60 zł dla pojazdów powyżej 900 cm3 poj. oraz 0,45 zł - poniżej 900 cm3. Z informacji uzyskanych od dyrektorów poszczególnych izb skarbowych wynika, iż postulowana stawka dla samochodów o większej pojemności została już wdrożona, bądź zostanie wdrożona od dnia 1 lipca 2015 r., natomiast ujednolicona stawka dot. samochodów o pojemności do 900 cm3 zostanie wprowadzona w terminie późniejszym.Należy zauważyć, iż stawki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r., Nr 27, poz. 271) mają charakter maksymalny, a zwrot kosztów używania przez pracownika w celach służbowych do jazd lokalnych pojazdów niebędących własnością pracodawcy, następuje na podstawie umowy cywilnoprawnej, zawartej między pracodawcą a pracownikiem. Ustalenie powyższej stawki poniżej poziomu wskazanego w ww. rozporządzeniu nie ma charakteru działania niezgodnego z prawem.
O
dnosząc się do podnoszonej w piśmie kwestii współuczestniczenia pracowników w kosztach prowadzonej egzekucji, należy wskazać, iż nie należy utożsamiać ustalonych stawek zwrotu kosztów przejazdu pojazdem prywatnym poniesionych w celu wykonania czynności służbowych z wydatkami egzekucyjnymi określonymi w art. 64b ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Wydatkami egzekucyjnymi są nie tylko koszty przejazdu pracownika, ale również inne koszty faktycznie poniesione przez organ egzekucyjny w związku z prowadzeniem egzekucji, które obciążają zobowiązanego. Brak jest również podstaw do uznania, że Ministerstwo Infrastruktury ustalając stawki maksymalne dokonywało kalkulacji na poziomie minimalnych kosztów użytkowania pojazdów.
Pragnę również poinformować, iż Ministerstwo Finansów dąży do usprawnienia systemu ewidencjonowania przejazdów służbowych pracowników egzekucji administracyjnej. Planowane jest automatyczne rozliczanie przejechanej liczby kilometrów w ramach mobilnego wsparcia poborców skarbowych, powiązane z systemem przydziału spraw dla pracownika pracującego w terenie. Szczegóły rozwiązania możliwe będą do przedstawienia, kiedy techniczne usługi zostaną przygotowane. Planowane wówczas jest spotkanie z przedstawicielami związków zawodowych, na którym przedstawione zostaną propozycje rozwiązania i możliwe będzie wypracowanie innych usprawnień służących efektywnej pracy osób zatrudnionych w komórkach egzekucyjnych.

Jacek Kapica

Gdańsk, Warszawa, dnia 9 czerwca 2015 r.
Pani Ewa Kopacz
Prezes Rady Ministrów

Szanowna Pani Premier,

Partnerzy społeczni - przedstawiciele reprezentatywnych organizacji pracodawców i związków zawodowych, doceniając znaczenie idei porozumienia, przygotowali nową formułę dialogu społecznego w Polsce. Naszym celem było przywrócenie wzajemnego zaufania i szacunku.

Warszawa, dnia 25.05.2015 r.
Pan
Władysław Kosiniak - Kamysz
Minister Pracy i Polityki Społecznej Przewodniczący Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno - Gospodarczych
Szanowny Panie Ministrze,
             Odpowiadając na przedstawione przez rząd, prognozowane wskaźniki makroekonomiczne będące podstawą do przygotowania budżetu państwa na 2016 rok, trzy reprezentatywne centrale związków zawodowych tj. Forum Związków Zawodowych, NSZZ „Solidarność”, Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, przedstawiają wspólną propozycję w sprawie wzrostu w 2016 roku: wynagrodzeń w gospodarce narodowej, w tym w państwowej sferze budżetowej, minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz emerytur i rent z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, na następującym poziomie:

  • wzrost wynagrodzeń w gospodarce narodowej powinien wynosić nie mniej niż 5,9 %\
  • wzrost wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej powinien wynosić nie mniej niż 10,5 %;
  • wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę powinien wynosić nie mniej niż 7,4 %',
  • wskaźnik waloryzacji emerytur i rent powinien wynosić nie mniej niż średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług w 2015 roku zwiększony o 50% realnego wzrostu przeciętnego wynagrodzenia za pracę w roku 2015.

Strona pracowników zastrzega sobie prawo korekty zaproponowanych wzrostów wynagrodzeń oraz emerytur i rent w przypadku zmiany przez stronę rządową prognozowanych wskaźników makroekonomicznych stanowiących podstawę do prac nad projektem ustawy budżetowej na 2016 rok.

Z poważaniem

                                                                     

PROTOKÓŁ
ze spotkania przedstawicieli kierownictwa Ministerstwa Finansów (MF) oraz dyrektorów izb
skarbowych zaangażowanych w projekt konsolidacji z reprezentantami związków zawodowych
zrzeszających pracowników izb i urzędów skarbowych,
w sprawie planowanych zmian w Administracji Podatkowej
W spotkaniu, które odbyło się w dniu 23 marca 2015 r., uczestniczyli reprezentanci następujących związków zawodowych:

 

Ministerstwo Finansów
Departament Administracji Podatkowej

Panie/Panowie Dyrektorzy
Izb Skarbowych

Ministerstwo Finansów przekazuje do stosowania pismo Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z dnia 20    maja 2015 r. nr DPR-V.4200.1.2015MŻ w sprawie uwzględniania w podstawie wymiaru zasiłku chorobowego oraz wynagrodzenia urlopowego wynagrodzenia prowizyjnego oraz wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2014 r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 30).

W załączeniu:                                                                                                                      ZASTĘPCA DYREKTORA

- pismo z dnia 20 maja 2015 r, nrDPR-V.4200.1.2015                                                             Grzegorz Mróz