Uncategorised
100 mln zł rocznie - tyle budżet traci z tytułu przedawnionych mandatów. I póki co się to nie zmieni, choć na horyzoncie widać już zmiany.
Dzień dobry, dzień dobry
w dniu dzisiejszym - 24 czerwca 2021 r. - odbyło się kolejne już w formie wideokonferencji spotkanie/posiedzenie Podzespołu problemowego ds. KAS RDS, na którym to m.in. omawialiśmy - z inicjatywy OMZZPEA - zagadnienie dot. zakupu sprzętu komputerowego dla komórek egzekucji administracyjnej, a także dla pozostałych... rozszerzone przez samego Przewodniczącego ww. Zespołu, w kontekście zmian przepisów oraz systemów informatycznych.
Prowizja
Eugeniusz Matusiak – sprawa prowizji.
Pytanie: W przestrzeni publicznej, na różnych forach pojawiają się informacje na temat prac nad rewolucyjnych rozwiązaniach prowizyjnych. Naszemu związkowi typowo egzekucyjnemu nic o takich rozwiązaniach nie jest wiadomo. Czy to są informacje prawdziwe czy też nie bowiem pracownicy egzekucji mają myśleć o pracy, a nie o tym czy będzie zmiana plac czy nie?
Poczta Polska od 1 lipca wprowadzi nową usługę - e-doręczenie. Dzięki niej obywatele będą mogli korzystać z skrzynki mailowej Poczty Polskiej. Projekt pochłonie z budżetu 500 mln zł rocznie, ale usługa będzie bezpłatna dla obywateli.
Resort finansów zamierza usprawnić proces egzekucji wierzytelności publicznoprawnych; chce m.in. uzyskiwać jak najwięcej informacji o majątku dłużników w sposób elektroniczny i zautomatyzowany - mówi PAP dyrektor departamentu poboru podatków w Ministerstwie Finansów Arkadiusz Jedynak.
- Od 1 lipca 2021 roku wnioski egzekucyjne i tytuły wykonawcze będą przekazywane do urzędu skarbowego drogą elektroniczną.
- Dla wierzycieli oznacza to przyspieszenie wysyłki tych dokumentów do Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) i skrócenie czasu na rozpoczęcie egzekucji.
Niezapłacony mandat, abonament RTV, "zapomniana" dopłata do podatku? Już wkrótce fiskus będzie mógł ścigać Kowalskiego za tego typu wykroczenia znacznie skuteczniej. Od lipca znika bowiem biurokracyjna bariera.
W 2020 r. urzędy skarbowe przeprowadziły o prawie jedną czwartą kontroli mniej niż rok wcześniej. Rzadziej wykrywały nieprawidłowości, a dla budżetu odzyskały o ponad 1,4 mld zł mniej.
Według nowego badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę rekrutacyjną Robert Half, 34 proc. pracowników nie chce wracać do pracy w biurze.
Informacje/wyjaśnienia tak na gorąco w kwestii omawianych szczepień dla naszych pracowników, a szczególnie tych mających bezpośredni kontakt z zobowiązanym na tzw. zewnątrz została w dniu dzisiejszym zgłoszona - może bezpieczniej będzie powiedzieć przypomniana - samej Pani minister. Jaki będzie tego rezultat? Zobaczymy, co wydarzy się także po nowelizacji NPSz; w każdym razie m.in. ci pracownicy, o których mowa wyżej, zostaną zgłoszeni do szczepień jako jedni z pierwszych, aby nie powiedzieć jako pierwsi.
Drugi temat, który ustawicznie powtarzam/przypominam na tego typu spotkaniach i nie tylko (bowiem w innych rozmowach, mniej formalnych również) to temat pilnych szkoleń/warsztatów dla pracowników SEE z SZD, który zacznie obowiązywać już od lipca br. Wg mojej wiedzy zniknie alternatywne rozwiązanie, czyli Biblioteka Akt, nie wiem czy już od lipca właśnie, czy dopiero od stycznia 2022 r., tak czy inaczej za niedługo. O 13-tej dzisiaj odbywać się ma wideokonferncja kierownictwa DPP z dyrektorami pionowymi IAS, na której to jednym z punktów spotkania ma być przypomnienie uczestnikom/dyrektorom o konieczności odbywania przez pracowników wspomnianych wyżej szkoleń/wrsztatów...
To by było na obecną chwilę na tyle
Poczta Polska przygotowuje dla Polaków narodową skrzynkę mailową. Dotyczyć to będzie wszystkich obywateli, a urzędy będą zobowiązane do tego, aby komunikować się tylko drogą elektroniczną. Piątek, 12 marca jest ostatnim dniem społecznych konsultacji projektu rozporządzenia, które ma wprowadzić to rozwiązanie. Jednak już wiadomo, że problemem będzie bezpieczeństwo i poufność przesyłek.
ak informuje „Puls Biznesu”, przez ostatnie sześć lat Skarb Państwa mógł stracić nawet 83 mld złotych z podatków. Egzekucja wykrytych nieprawidłowości kuleje.
Urzędy Skarbowe i KAS wykrywają nieprawidłowości podatkowe, ale mają problemy z ich egzekucją – informuje „Puls Biznesu”. W ciągu ostatnich sześciu lat wykryto błędy, które mogłyby przynieść Skarbowi Państwa aż 83 mld złotych, jak podaje dziennik, z tej kwoty udało się odzyskać tylko 8 mld. Skuteczność ściągalności to poniżej 10 proc.