Zaproszenie na spotkanie w MF
- SZEF KRAJOWEJ Warszawa, dnia 20 stycznia 2020 r.
ADMINISTRACJI SKARBOWEJ
DOS10.105.49.2019 (4) Komitet Protestacyjny
Związków Zawodowych działających
w Krajowej Administracji Skarbowej
W imieniu Ministra Finansów zapraszam przedstawicieli Komitetu Protestacyjnego na kolejne spotkanie dotyczące realizacji uchwały modernizacyjnej, w tym PRIORYTETU I, który obejmuje wzrost konkurencyjności i motywacyjności zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych KAS. Spotkanie to odbędzie się z udziałem ekspertów ds. prawa pracy i zostało zaplanowane na dzień 29 stycznia 2020 r. o godz. 13.00 w Sali Kolegialnej w gmachu Ministerstwa Finansów.
nadinspektor Piotr Walczak
/podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym/
Rozpatrzenie petycji w sprawie zmiany niektórych ustaw w celu zwiększenia skuteczności egzekucji sądowej i administracyjnej (BKSP-145-577/19)
P E T Y C J A Na podstawie art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dn. 2 kwietnia 1997 r. w zw. z art. 2 ust. 1 ustawy z dn. 11 lipca 2014 r. o petycjach składam petycję w interesie publicznym, której celem jest podjęcie działań legislacyjnych w przedmiocie nowelizacji ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, ustawy z dn. 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny wykonawczy, ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe oraz ustawy z dn. 5 listopada 2009 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych w celu zwiększenia skuteczności egzekucji sądowej i administracyjnej. Zgodnie z art. 4 ust. 3 ustawy o petycjach informuję, że wyrażam zgodę na publikację na stronie internetowej Sejmu mojego imienia i nazwiska (z wyłączeniem danych teleadresowych). Stosownie do art. 6 ust. 1 lit a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych. Załączniki: projekt proponowanej ustawy wraz z uzasadnieniem oraz OSR
https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/agent.xsp?symbol=PETYCJA&NrPetycji=BKSP-145-577/19
Komunikat Szefa KAS
Warszawa, dnia 10 stycznia 2020 r.
Szanowni Państwo,
Pracownicy i Funkcjonariusze KAS.
Nawiązując do stanowiska Komitetu Protestacyjnego przedstawionego na stronie www.skarbowcy.pl, uprzejmie Państwu wyjaśniam, że działania Kierownictwa Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej mają na celu zapewnienie godnych warunków pracy i płacy funkcjonariuszy oraz pracowników KAS, adekwatnych do wykonywanych obowiązków.
W związku z tym kierownictwo MF i KAS dąży do:
-
jak najszybszego wdrożenia podwyżek płac funkcjonariuszy oraz pracowników KAS,
-
szybkiej i efektywnej modernizacji KAS we wszelkich jej aspektach, m.in. poprawy warunków lokalowych i wdrożenia nowoczesnych technologii,
-
usprawnienia organizacji pracy oraz wzmocnienia poczucia satysfakcji i dumy z pracy w KAS.
Mając na uwadze powyższe, pragnę podkreślić, że nie ma mowy o obniżkach dotychczasowych wynagrodzeń/uposażeń, jak również o zmniejszaniu zaproponowanych kwot podwyżek.
Po zapoznaniu się z treścią stanowiska Komitetu Protestacyjnego, z przykrością stwierdzam, że Strona Społeczna reprezentowanej przez Komitet Protestacyjny zdaje się nie dostrzegać pozytywnych działań zmierzających do poprawy warunków pracy i płacy, w tym podniesienia poziomu wynagrodzeń.
Informuję, że na spotkaniu z Komitetem Protestacyjnym w dniu 9 stycznia 2020 r. kierownictwo Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej potwierdziło wcześniej są propozycję podwyżki wynagrodzeń/uposażeń dla pracowników i funkcjonariuszy Krajowej Administracji Skarbowej w 2020 r., tj.:
790 zł brutto miesięcznie na 1 etat, dla 50 233 etatów w korpusie służby cywilnej, stanowiący 12,40% wzrostu wynagrodzeń
700 zł brutto miesięcznie na I etat, dla 11 279 etatów funkcjonariuszy Służby Celno - Skarbowej, stanowiący 12,00% wzrostu uposażeń*
694 zł brutto miesięcznie na I etat, dla 1 195 etatów pracowników spoza korpusu służby cywilnej, stanowiący 15,50% wzrostu wynagrodzeń
Zróżnicowane wysokości podwyżek brutto pomiędzy grupą pracowników korpusu służby cywilnej a funkcjonariuszy Służby Celno - Skarbowej wynika z faktu, że od 2018 r. od uposażeń funkcjonariuszy nie są pobierane składki na ubezpieczenie emerytalno-rentowe.
Średnia podwyżka to 772 zł na I etat miesięcznie, dla 62 707 etatów
W ramach ww. kwot gwarantowany jest wzrost kwot bazowych 0 6%.
Pozostałe środki przeznaczone na wskazane wyżej procentowe wzrosty wynagrodzeń/uposażeń na rok 2020 (odpowiednio 6,40%, 6,00% oraz 9,50%) związane są z modernizacją systemu wynagrodzeń /uposażeń przewidzianą w Uchwale Modernizacyjnej KAS w latach 2020 — 2022.
Jednocześnie zaznaczam, że planowane jest powołanie Zespołu, w skład którego wejdą również przedstawiciele Strony Społecznej.
Zadaniem Zespołu będzie opracowanie ramowego podziału środków na wzrost wynagrodzeń/uposażeń w roku 2020, z wyłączeniem środków przeznaczonych na wzrost kwot bazowych.
Organizacje Związkowe będą także Stroną porozumień płacowych zawieranych w ramach poszczególnych jednostek organizacyjnych KAS.
W zakresie przyznania dodatków kontrolerskich i orzeczniczych, od 1 stycznia 2020 r. obowiązują nowe regulacje prawne. Dodatki za styczeń 2020 r., na nowych zasadach, zostaną wypłacone do końca lutego 2020 r.
Aktualnie, w odniesieniu do dodatków kontrolerskich, trwają prace zmierzające do ujednolicenia zasad i wypracowania wzorca docelowego do stosowania w ramach jednostek organizacyjnych KAS.
Podwyżki wynagrodzeń/uposażeń, które będą zrealizowane w roku 2020 stanowią kolejny etap, rozpoczętego w 2018 r. procesu modernizacji systemu płac, mającego na celu uatrakcyjnienie i wzrost konkurencyjności zatrudnienia w Krajowej Administracji Skarbowej. Proces ten będzie kontynuowany w latach 2021 — 2022.
Jednocześnie ustaliliśmy z Komitetem Protestacyjnym, że dalsze rozmowy będą kontynuowane.
SZEF KRAJOWEJ ADMINISTRACJI SKARBOWEJ
Komunikat Komitetu Protestacyjnego z 14.01.2020
Komunikat Komitetu Protestacyjnego z 14.01.2020
W związku z opublikowanym w intranecie 14 stycznia 2020 roku stanowiskiem Szefa Krajowej Administracji Skarbowej z 10 stycznia 2020 roku, Komitet Protestacyjny Związków Zawodowych w KAS stwierdza, co następuje.
W żadnym miejscu naszego komunikatu z 9 stycznia 2020 roku nie twierdziliśmy, że dojdzie do obniżki "dotychczasowych wynagrodzeń/uposażeń" - stąd nie jest zrozumiałe, dlaczego Szef KAS w swoim komunikacie z 10 stycznia br. o tym wspomina.
Zmniejszenie sumy zaproponowanych i wynikających z projektu ustawy budżetowej oraz obowiązującej uchwały modernizacyjnej kwoty łącznych podwyżek uposażeń/wynagrodzeń w KAS w 2020 roku jednoznacznie zaproponowało Kierownictwo KAS (wstępnie o 3 p.p., po negocjacjach z Komitetem Protestacyjnym o 1,5 p.p.) - stąd wyrażamy głębokie zadowolenie, że Kierownictwo KAS wycofało się z tego szkodliwego zamiaru („nie ma mowy … o zmniejszaniu zaproponowanych kwot podwyżek”). Pragniemy zauważyć jednakże, że skoro Kierownictwo KAS wycofało się z propozycji obniżenia podwyżek w KAS o 1,5 p.p., przedstawione w komunikacie Szefa KAS z 10 stycznia 2020 roku kwoty podwyżek wynagrodzeń/uposażeń- powinny ten fakt uwzględniać i w związku z tym być odpowiednio wyższe, a mianowicie:
- 886 zł brutto miesięcznie na 1 etat, dla 50.233 etatów w korpusie służby cywilnej, tj. 13,90% wzrostu wynagrodzeń (96 złotych miesięcznie więcej, niż chciało MF);
- 788 zł brutto miesięcznie na 1 etat, dla 11.279 etatów funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej, tj. 13,50% wzrostu uposażeń (88 złotych miesięcznie więcej, niż chciało MF);
- 761 zł brutto miesięcznie na 1 etat, dla 1.195 etatów pracowników spoza korpusu służby cywilnej, tj. 17,00% wzrostu wynagrodzeń (67 złotych miesięcznie więcej, niż chciało MF).
Nie wiemy skąd Szef KAS wysnuł wniosek, że nie widzimy także niektórych pozytywnych działań podejmowanych w ramach Krajowej Administracji Skarbowej - nigdy tak nie twierdziliśmy, ale akurat bieżąca sytuacja w KAS nie jest przedmiotem działania Komitetu Protestacyjnego. Nie mogliśmy przejść jednak do porządku dziennego nad sytuacją, gdy z niewiadomych przyczyn (nie przedstawiono uzasadnienia) Kierownictwo KAS zamierzało obniżyć poziom łącznych podwyżek gwarantowanych w 2020 roku zgodnie z projektem ustawy budżetowej i obowiązującą uchwałą modernizacyjną.
Oczekujemy nadal szczegółowego odniesienia się do poszczególnych punktów stanowiska Komitetu Protestacyjnego z 9 stycznia 2020 roku, w tym także do zawartych tam propozycji natychmiastowego podziału dodatków kontrolerskich i orzeczniczych wg obowiązujących od 1 stycznia 2020 roku zasad, a także natychmiastowego rozpoczęcia w zakładach pracy symulacji wzrostu kwot bazowych zgodnie z projektem ustawy budżetowej (6%), co nie wymaga uzgodnień ze stroną społeczną i jest do przeprowadzenia natychmiast.
Do wiadomości:
- Pan Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów
Komunikat w sprawie przedłużenia pracy Podzespołu ds. KAS
W dniu 15-01-2020 r. otrzymałem potwierdzoną informację od Sekretarza Rady Dialogu Społecznego z ramienia Forum Związków Zawodowych Pana Romana Michalskiego, że Rada Dialogu Społecznego podjęła dzisiaj jednogłośnie decyzję o dalszym bezterminowym funkcjonowaniu Podzespołu ds. KAS w RDS.
Eugeniusz Matusiak
Konsultacje reformy egzekucji.
Zarząd Związku OMZZPEA prowadzi obecnie szerokie konsultacje na temat przeprowadzenia reformy egzekucji w sposób przedstawiony nam przez Ministerstwo Finansów. Zakładamy, że być może jest możliwość dokonania tychże zmian, lecz w bardziej łagodny sposób. Te zmiany - naszym zdaniem - mogą doprowadzić do nikomu i niczemu niepotrzebnych zawirowań, a nie koniecznie przyczynić się do poprawy ściągalności. Tak jesteśmy za zmianami, ale w ramach struktur wspólnie wypracowanych. Związek wyda własną opinię po zapoznaniu się z uwagami pracowników egzekucji. Na razie koncepcja sporządzona bez konsultacji wyszła z MF i musimy ją dokładnie przeanalizować. Przewidujemy spotkania z Dyrektorami IAS w Polsce, oraz spotkania z samymi zainteresowanymi pracownikami, oczywiście w tych jednostkach, gdzie są nasze organizacje związkowe, chcemy zebrać opinie i doprowadzić do konsensusu.
W związku z powyższym wszelkie uwagi i propozycje proszę przedstawiać na naszym forum jak również kierować na adres e-mail związku w trybie pilnym.
Pismo Ministra Słaboszowskiego - reorg. egzekucji.
Warszawa, dnia 24 grudnia 2019 r.
RZECZPOSPOLITA POLSKA
MINISTERSTWO FINANSÓW
PODSEKRETARZ STANU
ZASTĘPCA SZEFA KRAJOWEJ ADMINISTRACJI SKARBOWE
Tomasz Słaboszowski
- DPP9.8620.1.2019
- Panie i Panowie Dyrektorzy
- Izb Administracji Skarbowej
- wszyscy
Szanowni Państwo,
przekazuję w załączeniu z dokumentu „Koncepcja i możliwości techniczne połączenia organów egzekucyjnych w urzędach skarbowych”, opracowany w ramach projektu Reforma Egzekucji Administracyjnej Legislacja Informatyzacja Transformacja (REALITY).
Dokument ten jest odpowiedzią na zgłaszane wcześniej inicjatywy w zakresie łączenia komórek egzekucji urzędów skarbowych i zgłaszane do Ministerstwa Finansów problemy z właściwą organizacją pracy np. w tzw. małych urzędach skarbowych, szczególnie w okresie wakacyjnym (problem zastępowalności pracowników). Dokument ten określa zasady łączenia komórek egzekucji - zarówno w zgłaszanym wcześniej obszarze małych urzędów skarbowych, jak również w zakresie urzędów skarbowych w miastach, w których funkcjonuje więcej niż jeden urząd skarbowy oraz zakres zadań do wykonania przez dyrektora izby administracji skarbowej, organ przekazujący i przejmujący zadania egzekucji. W związku z tym, że prawidłowy przebieg tego przedsięwzięcia będzie zależał od właściwego przygotowania się przez poszczególne jednostki organizacyjne Krajowej Administracji Skarbowej zwracam się z uprzejmą prośbą o zapoznanie się z treścią wspomnianego wyżej dokumentu i rozważenia możliwości łączenia komórek egzekucji w podległych urzędach skarbowych.
Zgłoszenie zamiaru połączenia komórek egzekucji urzędów skarbowych proszę przedłożyć w terminie do 31 stycznia 2020 r. wyłącznie w formie elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dodatkowo informuję, że wstępnie planuje się, że połączone komórki egzekucyjne powinny rozpocząć pracę od 1 września 2020 r., a dyrektorzy, którzy wyrażą chęć połączenia komórek egzekucyjnych otrzymają szczegółowe procedury, harmonogramy i pełne wsparcie ze strony Ministerstwa Finansów.
Jednocześnie podkreślam, że projektowane zmiany organizacyjne nie mają na celu redukcji zatrudnienia czy też alokacji pracowników między urzędami skarbowymi. Wskazane jest aby podejmowane decyzje dotyczące całokształtu planowanych działań były konsultowane z zakładowymi organizacjami związkowymi. W przypadku zaistnienia konieczności przeniesienia pracownika do urzędu skarbowego w innej miejscowości powinno to się odbyć wyłącznie za zgodą tego pracownika.
Proszę również o przekazanie dokumentu „Koncepcja i możliwości techniczne połączenia organów egzekucyjnych w urzędach skarbowych” działającym na terenie izby administracji skarbowej zakładowym organizacjom związkowym.
Przedmiotowa reforma jest dla Krajowej Administracji Skarbowej kolejnym celem i wyzwaniem, który umożliwi zwiększenie efektywność egzekucji wszystkich należności publicznoprawnych. Docelowym efektem tych działań ma być uszczelnienie i usprawnienie całego systemu podatkowego przy jednoczesnym niezwiększaniu nakładów finansowych na zadania KAS związanego z egzekucją należności publicznoprawnych.
Z poważaniem,
Tomasz Słaboszowski
Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
(podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
To może być koniec Urzędów Skarbowych. Jest plan resortu finansów.
Mało kto lubi wizyty w Urzędzie Skarbowym. Ministerstwo Finansów pochwaliło się pomysłem zlikwidowania stacjonarnych urzędów. Wszystkie formalności miałyby przejść do internetu.
Komunikat komitetu protestacyjnego ze spotkania negocjacyjnego z dnia 09-01-2020
Członkowie Komitetu Protestacyjnego Związków Zawodowych w Krajowej Administracji Skarbowej, po wnikliwej analizie propozycji przedstawionych na spotkaniu w dniu 9 stycznia 2020 roku przez Ministra Finansów w zakresie podwyżek wynagrodzeń i uposażeń w KAS w 2020 roku:
-
Nie wyrażają zgody na przedstawione związkom zawodowym propozycje:
-
częściowego finansowania wzrostu kwoty bazowej wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku ze środków przewidzianych na realizację programu modernizacji KAS zagwarantowanych w uchwale modernizacyjnej;
-
obniżenia wysokości łącznych podwyżek wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku o 1,5%.
-
Domagają się stanowczo:
-
niezwłocznego podziału środków, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2) lit b) i e) projektu ustawy budżetowej na 2020 rok (projekt z 20 grudnia 2019) na takich samych zasadach, jak dla pozostałych beneficjentów tych podwyżek (zarówno, jeżeli chodzi o ich wysokość, jak i źródła finansowania) – niezależnie od podziału środków na podwyżki wynikających z Programu modernizacji KAS, ustanowionego uchwałą Nr 44/2019 Rady Ministrów z 28 maja 2019 roku;
-
kontynuacji rozmów na temat zasad podziału środków zagwarantowanych w programie modernizacji KAS;
-
niezwłocznego podziału dodatków kontrolerskich i orzeczniczych wg. zasad obowiązujących od 1 stycznia 2020 roku – jeszcze przed podziałem środków na podwyżki wynagrodzeń i uposażeń przewidzianych w ustawie budżetowej na 2020 rok;
-
Wnoszą o przedstawienie wyczerpującego pisemnego uzasadnienia propozycji Ministra Finansów w zakresie:
-
finansowania części podwyżek, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt 2) lit b) i e) projektu ustawy budżetowej na 2020 rok z 20 grudnia 2019 roku, ze środków zagwarantowanych w uchwale Nr 44/2019 Rady Ministrów z 28 maja 2019 roku;
-
obniżenia o 1,5% podwyżek wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku w stosunku do podwyżek wynikających z projektu ustawy budżetowej z 20 grudnia 2019 roku i uchwały modernizacyjnej (część ogólna i programy wieloletnie).
-
Oczekują jednoznacznego pisemnego wskazania, kto jest autorem:
-
koncepcji obniżenia łącznych podwyżek w 2020 roku w KAS o 1,5% w stosunku do założeń projektu ustawy budżetowej na 2020 rok z 20 grudnia 2019 roku i uchwały modernizacyjnej;
-
częściowego finansowania wzrostu kwoty bazowych wynagrodzeń i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy w 2020 roku ze środków przewidzianych na realizację programu modernizacji KAS.
-
Wyrażają głębokie ubolewanie, że Kierownictwo Krajowej Administracji Skarbowej ryzykuje niepokoje i protesty w administracji zajmującej się poborem danin publicznych z uwagi na brak zgody na rozdysponowanie dla KAS środków budżetowych w wysokości przeciętnej około 400.000 złotych miesięcznie w każdym z województw.
Do wiadomości: Prezes Rady Ministrów
Komunikat ze spotkania w MF przyszłosć egzekucji
K O M U N I K A T
egzekucja administracyjna w przyszłości – założenia.
Ze spotkania z Ministrem Finansów Tadeuszem Kościńskim, Szefem Krajowej Administracji Skarbowej Ministrem Piotrem Walczakiem, Zastępcą Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Ministrem Tomaszem Słaboszowskim, Dyrektorami Departamentów z Komitetem Protestacyjnym w skład, którego wchodzą reprezentatywne organizacje związkowe działające w ramach Rady Dialogu Społecznego podzespołu ds. KAS odbytego w dniu 19 grudnia 2019 r. Głównym tematem spotkania był toczący się spór o podwyżki płac w KAS w roku 2019 r. Temat ten szczegółowo omówiono w informacji poniżej.
Ze względu na to, że na spotkaniu przekazano rąbek cząstkowych informacji dotyczącej reorganizacji egzekucji administracyjnej winny jestem Państwu przekazania krótkiej relacji.
Informację z zakresu reorganizacji egzekucji w obecności ww. Ministrów przekazał Departament Poboru Podatków w osobach :
- Dyrektor: Dariusz Aniećko
- Zastępca Dyrektora: Arkadiusz Jedynak
Trwają prace nad nowymi programami, które mają odciążyć pracowników, by wykorzystać ich na analizy itp. Takie programy powstają w ramach Projektu Reality, którego celem jest usprawnienie egzekucji administracyjnej.
Zmiany organizacyjne mają polegać na wirtualnym połączeniu kilku Organów Egzekucyjnych w jeden, bowiem są przypadki, że w jednym budynku jest kilka Urzędów – Organów.
Ponadto łączenie małych urzędów – organów w średnie wirtualnie polegające na tym, że pozostawić ludzi a połączyć bazy danych i stworzyć jeden terenowy organ egzekucyjny. Podobna sytuacja dotyczy miejscowości gdzie działa kilka organów egzekucyjnych, które zostaną połączone w jeden może więcej.
Ciąg dalszy kliknij poniżej czytaj więcej.
Komitet Protestacyjny ZZ KAS - spotkanie z Ministrem Finansów 19-12-2019
Dziś odbyło się kolejne spotkanie Ministra Finansów oraz Kierownictwa KAS z członkami Komitetu Protestacyjnego ZZ w KAS (logo i skład poniżej komunikatu). W trakcie spotkania przedstawiono następującą propozycję podwyżek i finansowania środków na podwyżki wynagrodzeń i uposażeń w KAS w 2020 roku:
1. Łączne podwyżki (średnie na etat ze wszystkimi narzutami i dodatkami) miałyby wynieść:
- 12,40% w korpusie służby cywilnej (w tym 7,9% z ustawy modernizacyjnej),
- 12,00% funkcjonariusze celno-skarbowi KAS (w tym 7,5% z ustawy modernizacyjnej),
- 15,50% pozostałe osoby (w tym 11,00% z ustawy modernizacyjnej).
2. Finansowanie:
- 7,9 % w korpusie służby cywilnej z ustawy modernizacyjnej,
- 7,5% funkcjonariusze celno-skarbowi KAS z ustawy modernizacyjnej,
- 11,00% pozostałe osoby z ustawy modernizacyjnej,
- 3,00% z ustawy budżetowej po 1,5% dla każdej z ww. grup,
-1,50% z uchwały modernizacyjnej dla każdej z ww. grup (przesuniecie środków z wydatków majątkowych).
Ciąg dalszy kliknij poniżej czytaj więcej.
Komitet Protestacyjny ZZ KAS - spotkanie z Ministrem Finansów 12-12-2019
Komitet Protestacyjny ZZ KAS - spotkanie z Ministrem Finansów 12-12-2019
Dzisiaj, tj.12 grudnia 2019 doszło do spotkania Ministra Finansów Tadeusza Kościńskiego i Wiceministra Finansów Tomasza Słaboszowskiego z Komitetem Protestacyjnym Związków Zawodowych KAS. Na trwającym blisko 2 godziny spotkaniu omówiono zagadnienia związane z realizacją postulatu Komitetu Protestacyjnego, a więc zagwarantowaniem w 2020 roku pełnego finansowania z ustawy budżetowej na 2020 rok podwyżek wynagrodzeń i uposażeń dla pracowników oraz funkcjonariuszy KAS, bez angażowania na ten cel jakichkolwiek środków przewidzianych na wzrost wynagrodzeń/uposażeń w programie wieloletnim „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2020 -2022”, przy jednoczesnej pełnej realizacji uchwały modernizacyjnej w zakresie
Po wysłuchaniu licznych argumentów i konkretnych propozycji przedstawicieli Komitetu Protestacyjnego związanych z realizacją postulatu Minister Tadeusz Kościński zadeklarował, że podejmie niezwłocznie wszelkie możliwe działania, by podwyżki dla pracowników i funkcjonariuszy KAS w 2020 roku były zgodne z żądaniami Komitetu i oczekiwaniami pracowników oraz funkcjonariuszy.
Jak jednak oświadczył, nie ma jeszcze decyzji w tym zakresie i nie można na tym etapie gwarantować realizacji finansowania podwyżek z budżetu i programu modernizacji. Minister Finansów zadeklarował jednocześnie, że w tej sprawie w przyszłym tygodniu odbędzie się kolejne spotkanie robocze Ministra Finansów z przedstawicielami Komitetu Protestacyjnego, na którym zostaną przestawione konkretne już propozycje w zakresie podwyżek w 2020 roku w kontekście żądania Komitetu. Członkowie Komitetu wyrazili ubolewanie, że na stronach internetowych organizacji związkowych, które nie popierają żądań Komitetu Protestacyjnego w zakresie pełnych przyszłorocznych podwyżek (o czym świadczy nie przystąpienie do Komitetu Protestacyjnego), chwalą się jak "twardo" stawiają kwestię pełnych podwyżek. Nadmienić trzeba, że przedstawiciele tych organizacji nie zostali zaproszeni i nie byli obecni na spotkaniu Ministra Finansów z Komitetem Protestacyjnym
Ze strony OMZZPEA w spotkaniu uczestniczyli:Eugeniusz Matusiak – Przewodniczący Grzegorz Bartkowiak – Wiceprzewodniczący
Pracownicy skarbówki dostaną w 2020 r. podwyżkę z dwóch źródeł.
Pracownicy skarbówki dostaną w 2020 r. podwyżkę z dwóch źródeł. Związkowcy nie kryją zadowolenia
Działające w aparacie skarbowym organizacje związkowe od miesięcy nie mogą doprosić się od kierownictwa Ministerstwa Finansów (MF) konkretnych deklaracji dotyczących podwyżki płac w przyszłym roku. Nie przyniosły rezultatu kilkakrotne spotkania z przedstawicielami ministerstwa. Organizacje związkowe straciły więc cierpliwość i sięgnęły po ostrzejsze argumenty — powołały komitet protestacyjny i rozpoczęły przygotowania do akcji (przystąpiło do niej sześć największych organizacji związkowych).